söndag 22 januari 2017

Snart dags att köpa aktier igen

Inte så många dagar kvar nu till lönedagen. Funderar på vad jag ska köpa denna gången. 

Strategi för aktieköp är att köpa stabila utdelare med utdelningsväxt. Jag har också gett mig spelutrymme där jag köper en aktie med stort potential men även stor risk. Det är en korttids investering och jag kommer förmodligen inte höja summor där. Har satsat på Cherry som jag verkligen tror kommer att fortsätta växa. 

Med basportföljen (pengamaskinen) tänker jag långsiktigt: köp - håll - återinvestera utdelningar. I första hand tittar jag på aktier på Stockholmsbörsen. Har inte riktigt tagit mig tid att förstå hur det fungerar med beskattning av utdelningar från utländska aktier. 

Sist köpte jag lite Telia och Ratos. Är lite sugen att sälja Besquab och satsa på Castellum istället. Skulle även vilja öka H&M och köpa Nordea. 

Aktieportföljen ser för övrigt ut såhär idag. 




Vad ska ni köpa?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar