onsdag 8 februari 2017

Senaste inköp


Har gjort några köp senaste veckan men sålde även Intrum Justitsia som jag köpte i hopp på att få värdeökning. Bestämde mig dock för att fortsätta köpa bara bolag med högst utdelning så jag tog hem vinsten i Intrum med knappt 7-8% och köpte Nordea istället. 

Förra veckan köpte jag 86 stk Telia och idag blev det 22 stk Axfood. 
Årets första utdelning har också hunnit trilla in. Det blev 30 kr från Akelius pref. 

Totalt ligger portföljen på nästan 43 000 kr idag och enligt utdelningskalendern kan jag förvänta mig 1964 kr i utdelningar i år. 


Det börjar bli dags att göra första aktieköp i barnets portfölj så jag håller på och förbereder 3 aktier som hen får välja ifrån. Har också funderat på att öppna konto hos Nordnet för denna portfölj. Har min egen hos Avanza men det känns tryggt på nått sätt att ha äggen i  olika korgar plus att Nordnet har lite högre gratis curtage som jag har förstått. Kanske ska barnet få gå med i Unga Aktiespararna. Vi får se. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar